Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Strzeleczki w roku 2018
Zadanie będzie realizowane w ramach konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu na dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zwierających azbest na terenie województwa opolskiego, dostępnym na stronie w zakładce ,,portal beneficjenta » konkursy”.
Dofinansowaniem objętych będzie 85% kosztów kwalifikowanych niezbędnych do osiągnięcia efektu ekologicznego, które obejmują:
- demontaż,
- zbieranie,
- transport,
- unieszkodliwienie
wyrobów zawierających azbest.
Pozostałą częścią kosztów obciążony zostanie wnioskodawca (właściciel nieruchomości).
W ramach konkursu Gmina Strzeleczki ogłasza nabór wniosków o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji na przedsięwzięcie polegające na: „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Strzeleczki”.
Osoby pragnące pozbyć się azbestu z terenu nieruchomości położonych na terenie Gminy Strzeleczki w roku 2018 r., w terminie do dnia 23.03.2018 r. zobowiązane są do złożenia kompletu uzupełnionych dokumentów tj.:
- wniosek (wykaz nieruchomości objętych wnioskiem): wniosek.xls (25,50KB)
- ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest Ocena-stanu-i-mozliwosci-bezp-uzytkowania-azbestu.doc (58,50KB)
- kopię zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę wraz z oświadczeniem o posiadanym tytule prawnym do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz kserokopią mapy nieruchomości na której zalega azbest należy dokonać w Starostwie Powiatowym w Krapkowicach, ul. Kilińskiego 1): Zgłoszenie_robot_starostwo_2017.doc (38,00KB) (tylko w przypadku wymiany pokrycia dachowego wraz ze zmianą konstrukcji dachu)
- dokumentację fotograficzna wykonana w kolorze przedstawiająca budynki, z których zamierza się usunąć azbest bądź miejsca, w których został on zdeponowany (zdjęcia można przesyłać drogą mailową na adres srodowisko@strzeleczki.pl lub załączać na elektronicznych nośnikach danych, wykonane fotografie powinny dokładnie odzwierciedlać stan faktyczny, a w przypadku zalegania pokrywy śnieżnej zdjęcia można załączyć do wniosku w późniejszym terminie)
- oświadczenie: Oswiadczenie.doc (25,00KB)
Informacja dla osób prowadzących działalność gospodarczą i/lub rolniczą
1. Działalność rolnicza – w przypadku jeżeli azbest zalega na budynku, który jest ściśle związany z działalnością rolniczą (np. budynek gospodarczy w którym znajdują się maszyny rolnicze), dofinansowanie traktowane jest jako pomoc „de minimis” w rolnictwie (na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. 2010 r. Nr 121, poz. 810)). W związku z powyższym wnioskodawca musi złożyć dodatkowe dokumenty do wniosku:
- oświadczenie o nie przekroczeniu kwoty 15 tys. euro (jeżeli suma pomocy publicznej otrzymanej w okresie 3 lat (bieżący rok oraz 2 poprzednie lata) oraz pomocy wnioskowanej nie przekracza kwoty będącej równowartością 15 tys. euro): Oswiadczenie-o-nie-przekroczeniu-kwoty-15-tys-euro.doc (22,50KB)
- formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę: Formularz-informacji-przedstawianych-przy-ubieganiu-sie-o-pomoc-de-minimis.doc (179,50KB)
Jeżeli wnioskodawca nigdy nie otrzymał pomocy „de minimis” w rolnictwie przedkłada z wnioskiem jedynie oświadczenie: Oswiadczenie-o-nie-otrzymaniu-pomocy-de-minimis-w-rolnictwie.doc (23,50KB)
2. Działalność gospodarcza – w przypadku jeżeli azbest zalega na budynku, który jest ściśle związany z działalnością gospodarczą, dofinansowanie traktowane jest jako pomoc „de minimis” (na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010r. Nr 53, poz. 311)). W związku z powyższym wnioskodawca musi złożyć dodatkowe dokumenty do wniosku:
- oświadczenie o nie przekroczeniu kwoty 200 tys. euro wraz z oświadczeniem, że Beneficjent nie znajduje się w trudnej sytuacji (jeżeli suma pomocy publicznej otrzymanej w okresie 3 lat (bieżący rok oraz 2 poprzednie lata) oraz pomocy wnioskowanej nie przekracza kwoty będącej równowartością 200 tyś. Euro: Oswiadczenie-200-tys-euro.doc (25,00KB)
- formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę przy ubieganiu się o pomoc „de minimis”: Formularz-informacji-przedstawianych-przy-ubieganiu-sie-o-pomoc-de-minimis.doc (179,50KB)
- Oświadczenie o nie zaleganiu ZUS i US: Oswiadczenie-o-niezaleganiu-zus-i-us.doc (22,50KB)
- Oświadczenie o charakterze prowadzonej działalności: Oswiadczenie-o-charakterze-prowadzonej-dzialalnosci.doc (25,50KB)
Termin składania wniosków:
Wnioski należy składać w terminie do dnia 23.03.2018 r.
Dodatkowych informacji udziela Klaudia Rogosch-Ryczyrz, tel. 77 407 66 65, w czasie pracy urzędu tj. poniedziałek, wtorek, czwartek od godz. 7:30 do 15:30, środa od godz. 7:30 do 17:00, piątek od godz. 7:30 do godz. 14:00
Przybliżony termin realizacji zadania: sierpień – wrzesień 2018