Ponowny nabór wniosków na unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Strzeleczki w roku 2019 r.
PONOWNY NABÓR WNIOSKÓW NA UNIESZKODLIWIANIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY STRZELECZKI W ROKU 2019
Zadanie będzie realizowane w ramach konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu na dofinansowanie przedsięwzięć zgodnych z gminnymi programami usuwania azbestu i wyrobów zwierających azbest na terenie województwa opolskiego.
Dofinansowaniem objętych będzie 50% kosztów kwalifikowanych niezbędnych do osiągnięcia efektu ekologicznego, które obejmują:
- demontaż,
- zbieranie,
- transport,
- unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest.
Pozostałą częścią kosztów obciążony zostanie wnioskodawca (właściciel nieruchomości).
W ramach ogłoszonego konkursu Gmina Strzeleczki ogłasza nabór wniosków o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji na przedsięwzięcie polegające na: „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Strzeleczki”.
Osoby pragnące pozbyć się azbestu z terenu nieruchomości położonych na terenie Gminy Strzeleczki w roku 2019 r., w terminie do dnia 29.07.2019 r. zobowiązane są do złożenia kompletu uzupełnionych dokumentów tj.:
- wniosek,
- wykaz nieruchomości objętych wnioskiem,
- ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest,
- kopię zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę wraz z oświadczeniem o posiadanym tytule prawnym do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oraz kserokopią mapy nieruchomości na której zalega azbest należy dokonać w Starostwie Powiatowym w Krapkowicach, ul. Kilińskiego 1), dokonanie zgłoszenia nie jest wymagane w przypadku gdy odpady zawierające azbest zostały zdemontowane wcześniej (zalegają w obrębie działki, ale zostały zdjęte z obiektu budowlanego),
- dokumentacja fotograficzna wykonana w kolorze przedstawiająca budynki, z których zamierza się usunąć azbest bądź miejsca, w których został on zdeponowany (zdjęcia można przesyłać drogą mailową na adres a.popek@strzeleczki.pl lub załączać na elektronicznych nośnikach danych, wykonane fotografie powinny dokładnie odzwierciedlać stan faktyczny, a w przypadku zalegania pokrywy śnieżnej zdjęcia można załączyć do wniosku w późniejszym terminie),
- oświadczenie.
Informacja dla osób prowadzących działalność gospodarczą i/lub rolniczą
1. Działalność rolnicza – w przypadku jeżeli azbest zalega na budynku, który jest ściśle związany z działalnością rolniczą (np. budynek gospodarczy w którym znajdują się maszyny rolnicze), dofinansowanie traktowane jest jako pomoc „de minimis” w rolnictwie (na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. 2010 r. Nr 121, poz. 810)). W związku z powyższym wnioskodawca musi złożyć dodatkowe dokumenty do wniosku:
- oświadczenie o nie przekroczeniu kwoty 15 tys. euro (jeżeli suma pomocy publicznej otrzymanej w okresie 3 lat (bieżący rok oraz 2 poprzednie lata) oraz pomocy wnioskowanej nie przekracza kwoty będącej równowartością 15 tys. euro),
- formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę.
Jeżeli wnioskodawca nigdy nie otrzymał pomocy „de minimis” w rolnictwie przedkłada z wnioskiem jedynie oświadczenie.
2. Działalność gospodarcza – w przypadku jeżeli azbest zalega na budynku, który jest ściśle związany z działalnością gospodarczą, dofinansowanie traktowane jest jako pomoc „de minimis” (na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010r. Nr 53, poz. 311). W związku z powyższym wnioskodawca musi złożyć dodatkowe dokumenty do wniosku:
- oświadczenie o nie przekroczeniu kwoty 200 tys. euro wraz z oświadczeniem, że Beneficjent nie znajduje się w trudnej sytuacji (jeżeli suma pomocy publicznej otrzymanej w okresie 3 lat (bieżący rok oraz 2 poprzednie lata) oraz pomocy wnioskowanej nie przekracza kwoty będącej równowartością 200 tyś. Euro,
- formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę przy ubieganiu się o pomoc „de minimis”:,
- Oświadczenie o nie zaleganiu ZUS i US,
- Oświadczenie o charakterze prowadzonej działalności.
Przedsiębiorcy ubiegający się o udzielenie pomocy de minimis wraz z wnioskiem muszą złożyć m.in. FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZY UBIEGANIU SIĘ O POMOC DE MINIMIS (PKD jest ważny i wielkość przedsiębiorcy, NIP). Następnie po wykonaniu zadania za dzień udzielenie pomocy de minimis dla przedsiębiorców (tak jak i dla rolników) jest dzień zapłaty faktury. Bierze się ze strony NBP średni kurs euro i zamienia kwoty w złotych na euro i wydaje zaświadczenie. Do zaświadczenia dołączyć pismo przewodnie i całość przekazać do podatków. Następnie na podstawie formularza, zaświadczenia i pisma przewodniego wprowadza dane do SHRIMPU w terminie 7 dni od dnia wydania zaświadczenia (zapłaty faktury).
Termin składania wniosków
Wnioski należy składać w terminie do dnia 29.07.2019 r.
Dodatkowych informacji udziela Agnieszka Popek, tel. 77 407 66 73, w czasie pracy urzędu tj. poniedziałek, wtorek, czwartek od godz. 7:30 do 15:30, środa od godz. 7:30 do 17:00, piątek od godz. 7:30 do godz. 14:00.
Przybliżony termin realizacji zadania: sierpień – wrzesień 2019
Dokumenty do pobrania :
De-minimis-przedsiebiorcy-procedura.doc (23,00KB)
Formularz-informacji-przedstawianych-przez-wnioskodawce.doc (34,00KB)
Formularz-informacji-przedstawianych-przy-ubieganiu-sie-o-pomoc-de-minimis.doc (179,50KB)
Oswiadczenie- dp wniosku azbest 2019.doc (25,00KB)
Oswiadczenie-200-tys-euro.doc (25,00KB)
Oswiadczenie-o-charakterze-prowadzonej-dzialalnosci.doc (25,50KB)
Oswiadczenie-o-nie-otrzymaniu-pomocy-de-minimis-w-rolnictwie.doc (23,50KB)
Oswiadczenie-o-nie-przekroczeniu-kwoty-15-tys-euro.doc (22,50KB)
Oswiadczenie-o-niezaleganiu-zus-i-us.doc (22,50KB)
Wniosek- azbest 2019.docx (23,10KB)
Wniosek- azbest 2019.xls (25,50KB)