Wyniki egzaminu szóstoklasisty
Sprawdzian składał się z dwóch części: arkusza z polskiego i z matematyki oraz z zadań języka obcego, w naszej gminie był to język angielski.
W części opisowej sprawdzianu z języka polskiego uczniowie mieli za zadanie napisać pracę: "Kartka z pamiętnika zatytułowana: Warto pomagać innym". Uczniowie musieli też zmierzyć się z zadaniami, które sprawdzały ich umiejętności czytania ze zrozumieniem. W pierwszej części pytano m.in. o charakter zamieszczonego tekstu, prawdziwość informacji i znaczenie fraz. Jednym z zadań było też napisanie ogłoszenia zachęcającego do spotkania z podróżnikiem. Druga część sprawdzianu odnosiła się do wiersza zatytułowanego Jarzębina, którego autorem jest Leopold Staff. W tej części pytano m.in. o układy rymów.
W części matematycznej sprawdzano umiejętność korzystania z informacji zawartych na wykresie. Uczniowie musieli też wykazać się umiejętnością dzielenia, mnożenia i potęgowania. Nie zabrakło też zadań z geometrii. Szóstoklasiści musieli policzyć m.in. pole wielokąta, a także określenie miary kątów w narysowanym trapezie. Uczniowie musieli zmierzyć się także z zadaniami otwartymi. W pierwszym zadaniu uczeń musiał obliczyć objętość prostopadłościanu przy danych długościach krawędzi. Drugie zadanie otwarte dotyczyło procentów.
Z języka angielskiego uczniowie musieli wykazać się :znajomością funkcji językowych, słuchaniem ze zrozumieniem, znajomością środków językowych, czytaniem ze zrozumieniem.
|
Suma |
Język polski |
Matematyka |
Język obcy |
|
SP Strzeleczki |
70,5 |
73,8 |
66,9 |
angielski |
83,8 |
SP Dobra |
70,4 |
81,3 |
59,4 |
angielski |
74,9 |
SP Racławiczki |
59,4 |
62,8 |
55,3 |
angielski |
69,6 |
SP Komorniki |
51,4 |
65,7 |
36,4 |
angielski |
60,1 |
SP Zielina |
47,6 |
59,3 |
35,5 |
angielski |
72,0 |
GMINA STRZELECZKI |
57.4 |
65.9 |
48.5 |
angielski |
71.9 |
POWIAT KRAPKOWICKI |
61,4 |
69,6 |
52,7 |
angielski |
71,8 |
WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE |
60.9 |
69.2 |
52.1 |
angielski |
70.7 |
ŚREDNIA KRAJOWA |
62,9 |
71,0 |
54,0 |
angielski |
71,0 |
Tegoroczne wyniki pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniami z języka polskiego wymagającymi wyszukania w tekście informacji oraz identyfikowania wypowiedzi jako tekstu informacyjnego. Z matematyki wykazali się umiejętnością wykonywania obliczeń praktycznych (zwłaszcza zegarowych).